mandag 2. august 2010

Ferietid

Har nettopp kommet hjem fra to uker ferie. Har derfor fått laget litt småting av restegarn, som nå kan vises. Jeg har nevnt tidligere at jeg strikket en barnekjole. Den ble aldri avbildet før den ble gitt bort, men jeg kan avsløre at det var denne kjolen. Den ble riktig så fin!



Strikket et spragleskjerf i noe restegarn av ukjent merke. Er i allefall én tråd mohair og én tråd med et blandingsgarn. Forbanner meg selv for at jeg en gang hadde dilla på mohair. Aner ikke hva jeg skal bruke det til og synes det er et skikkelig drittgarn som bare hårer. Men kan jo ikke kaste det, så må jo strikkes opp. Synes resultatet ble bra og det er gitt bort til moren/søsteren min.

Har også strikket to luer i vaffelstrikk fra Pickles. Den ene i noe ukjent hvitt ullgarn og den andre i petroleumsfarget Alfa. Ble egentlig godt fornøyd med begge, men allikevel er de gitt vekk til mor/søster. Viktig at ingen fryser nå som høsten nærmer seg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar