mandag 27. september 2010

Å bryte ens egne løfter...

Hadde egentlig sagt til meg selv at jeg kun skulle holde meg til håndarbeid og annet som skjer i heimen. Men er så fornøyd etter dagens treningstur at det fortjener en liten post. Har kravlet meg opp Stoltzekleiven i tide og utide, og i dag kravlet jeg opp 3 minutter og 30 sekunder kjappere enn tidligere beste tid. Skal sies at det er en stund siden sist og har trent litt på den tiden, men WOW så fornøyd jeg er. Hurra!
Har også fått strikket en lue, men bilde får komme en annen gang. Fullt opp med skole og reiseplaner nå fremover, så det blir ikke så mye tid til strikking. Med tanke på reise skal jeg fly en del fremover. Hvordan er det egentlig å ta med strikkepinner på fly for tiden? Vet at bambuspinner ikke er noe problem, men føles så unødvendig å kjøpe nye bambuspinner når jeg har make i metall. Kan jeg sjanse på å strikke på flyet med metallpinnene mine eller burde de bli liggende hjemme?

5 kommentarer:

  1. Oj, så sprek du er da :) Ingenting er som den gode følelsen etter en god treningsøkt! Ang strikkepinner på fly, så fikk jeg høre at settpinner (av bambus) er lov, mens rundpinner ikke er lov. Ifølge vaktene på flyplassen kan du tydeligvis kvele noen med dem...

    SvarSlett
  2. Jeg ville kontaktet flyselskapet og spurt hva de tillater av strikkepinner ombord i flyet, be om å få det bekreftet på mail og ta en kopi av mailen med deg når du skal reise.

    Gud så flink du er som trener, den eneste treningen jeg får er fingertrim (strikking) og når jeg er ute for et eller annet - kjører ikke bil - har ikke sertifikat.

    SvarSlett
  3. Jeg var i england i Mai, med en 80cm rundpinne i metall.. bare husk å ta ut håndarbeidssaksen av vesken før du drar...(fikk den med meg jeg da, men det var såvidt) Men strikkepinner (settp og rundp) skal gå fint.. :)

    SvarSlett
  4. Fryktelig merkelig det der med fly. På avinor sine hjemmesider står det at strikkepinner ikke er noe problem, men at de ansatte skal vise skjønn i jobben sin. Hva betyr det liksom? Får ta en prat med Widerøe i morgen, men takk for tips. Skulle gjerne sett meg kvele noen med en rundpinne, da burde man jo nekte folk å ta med skjerf også da... Hjelpes!

    Er helt fantastisk når man er på toppen av et fjell og man har jobbet som pokker for å komme seg dit. En av de beste følelsene jeg vet om! Vet nå ikke hvor sprek jeg er nå, men det bedrer seg for hver dag. :)

    SvarSlett
  5. Hmm... Kanskje jeg skal sjangse på at det går bra? Saks har jeg tenkt til å la ligge hjemme. Gardermoen sitter på noen sakser som har vært mine for å si det sånn... :)

    SvarSlett