søndag 6. mars 2011

Her ryddes...

Hele studieuken har jeg sittet låst til nett-tv og sett VM. Det har vært fantastisk å se så mye idrettsglede og gode prestasjoner. Husfar og jeg har kost oss med solbærtoddy på termos og Kvikklunsj inne på arbeidsrommet, mens vi har sett Bjørgen, Northug og Johaug gå for gull.

Det har vært fantastisk å se hvor mange som har kommet seg ut i løypene for å se renn, og det har rett og slett inspirert meg litt også. Siden vi snart skal flytte har jeg startet å rydde i håndarbeidstingene mine, og jammen dukker det ikke opp litt av hvert. Vi har vært i manko på gode sitteunderlag, så når jeg fant noen mislykkede prosjekter begynte hjernen å jobbe. Nå har vi hele to fiks ferdige sitteunderlag!

Dette er laget av fingerheklede remser som faktisk var ferdigtovede. Så disse måtte jeg bare sy sammen. Har laget et lignende sitteunderlag for noen år siden, så dette var vel rester fra noen påtenkte prosjekter. Dette ble litt lite, men passer fint for en barnerumpe.



 
Dette er laget av et stort stykke perlestrikket stykke som var tovet. Tror tanken var at det en gang skulle bli et skjerf, men det var jo mildt sagt et mislykket prosjekt. Derfor har jeg sydd det dobbelt sammen og tovet den en gang til, og sydd fast knapper og hemper slik at det kan rulles sammen. Enkelt og greit sitteunderlag som er stort og fint.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar