onsdag 2. mars 2011

Så var det studieuke og strikketid!

Her i Sydnesgaten er det endringer. Vi har sendt inn oppsigelse på leiligheten og planlegger flytting hjem til Oslo. Det er mye som skal pakkes og ordnes, og det midt i eksamensperioden. Regner med at det skal gå fint uansett. Hva som skal skje med bloggen midt oppi det hele, vet jeg jammen ikke. Tenker kanskje jeg burde opprette en ny, men hva skal i såfall navnet være? Er det noen som har noen gode ideer?

Ellers har det blitt strikket litt i det siste. Strikket pulsvanter til en venninne i bursdagsgave, men glemte å ta bilde av disse. Strikket like gjerne et par til meg selv også, men i annen farge. De er strikket etter denne oppskriften og i Drops Merino extra fine. Oppskriften er fin, men garnet siger noe fryktelig og blir fort stygt. Så allerede etter én ukes bruk synes jeg de begynner å bli stygge. :(

Fargen gjengis dårlig på bilde, men er egentlig slik:

Har også strikket en hals til meg selv i eget spunnet garn. Den er strikket på pinnestørrelse 12 og etter mye om og men, ble resultatet slik:
Det skulle litt prøving og feiling til før jeg fikk det jeg var på jakt etter, men til slutt ble jeg fornøyd. Garnet er mykt og godt, og halsen er passe stor for meg.

Siste tingen ut i denne omgangen er en hjelmlue til nyfødt. Kjenner ingen nyfødte eller snart nyfødte, så havner nok i en gaveboks. Jeg hadde nemlig en tanke om at det var lurt å strikke opp så mye som mulig av garnhaugen før vi flyttet, for da ble det mindre å flytte. Men det hjelper jo lite hvis garnnøstene bare er gjort om til plagg... Da er jo vekta den samme... Av og til så er jeg litt kort. :)

Uansett, hjelmluen er strikket av Drops Alpaca og er en del av månedens utfordring på Norsk Strikkeforum. Denne måneden var utfordringen å strikke noe fra en oppskriftsbok, så denne luen er fra Myke masker av May B. Langhelle.


2 kommentarer:

  1. Og for en vakker lue-modell da *knis* Har bare strikka en hals i drops merino'en, veldig lett å strikke garnet - men ble fort slapp og slaskete :(

    Så flott hals strikka av sjøl-laga garn - det må være gøy! :)

    Ang. bloggen - tror det er mulig å forandre både navnet og url-adressen i innstillingene dine? :)

    SvarSlett
  2. Desidert den flotteste luemodellen i garnkurven. :)

    Skal sjekke dette med å endre url og navn på denne bloggen, det ville jo vært det desidert beste. Takk for tips!

    SvarSlett