søndag 2. oktober 2011

En liten oppdatering

Her har det skjedd litt på håndarbeidsfronten, men jeg glemmer jo helt å legge det ut her.

Så her er en liten oppsamling.

Haruni i håndspunnet garn. Synes det ble litt lite, men pent. Vet ikke om det var for tynt garn eller om det ikke er blokket hardt nok. Ble uansett ikke mer enn et lite shawlett.

Farget og spant litt Polwarth, for å strikke denne lua:
Er ikke spesielt fornøyd med fargen, men etter to runder i fargebadet så tenker jeg at det får være nok.

Jeg er mer fornøyd med en annen runde farging jeg hadde. Her ser dere resultatet: 

Alt er Polwarth i 50 grams fletter.

De rosa er allerede spunnet opp og skal bli til en lue.
Det er 100 gram og ca 300 meter.

Morsomt å planlegge hva en skal bruke det ferdige garnet til, og ikke bare spinne for å spinne. Nå synes jeg også at jeg har fått litt dreisen på det, og garnet blir sånn ca den tykkelsen jeg ønsker. Er ikke alltid helt jevnt, men det er nå bedre enn for et halvt år siden. :)


2 kommentarer:

  1. Så fine ting du har strikka, spesielt sjalet var kjempefint. Og så gøy at du spinner og farger.

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Det er utrolig moro å spinne selv, men fryktelig tidkrevende. :)

    SvarSlett