mandag 29. august 2011

Studiestart og endelig litt strikkelyst

Her har skolen startet for fullt. Jeg startet med masse giv og var på lesesalen ca. kl 08.00 hver dag. Denne uken derimot startet med en skikkelig blåmandag, hvor jeg forsov meg og våknet til øs pøsende regnvær. :(

Men endelig er strikkelysten tilbake. Har strikket mye på et hemmelig prosjekt, og det er straks ferdig. Hurra!

Ellers har jeg endelig startet på mitt første sjal av håndspunnet garn. Er faktisk straks ferdig med Haruni i det ble håndspunnede garnet jeg viste i forrige innlegg. Spent på hvordan det blir ferdig blokket.



Har jo også helt glemt å vise det siste garnet jeg fikk ferdig under Tour de Fleece.
Jeg er strålende førnøyd. Det er 100 gram 3-trådet Polwarth som er hele 430 meter langt. Jeg er utrolig fornøyd med både fargen og følelsen av det. Det er suuuuper mykt!

Under Tour de Fleece var det også konkurranser. Jeg vant! Av Silja fikk jeg denne fiberen:
Det er 119 gram Polwarth i nydelige rosa og brun toner. Gleder meg til å spinne det!

Av Irmelin fikk jeg dette nydelige hespet med merino/silke. Det er over 800 meter langt. Irmelin foreslo Rock Island av Jared Flood, og jammen tror jeg det blir det. Har siklet på den oppskriften lenge, og når det perfekte hespet daler ned i hendene så er det vel meningen.

Bare se den nydelige fargen! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar