fredag 25. mai 2012

Grønt er skjønt!

Av den fargesprakende ulla jeg farget, brukte jeg bare halvparten til å tvinne med grønn silke. Resten har jeg derfor kjedetvunnet.

Det er ca. 100 meter og passe tynt. Gidder sjelden å måle WPI, så derfor er det litt så som så med angivelse av tykkelse på garn jeg spinner. Uansett så var det artig å spinne, og jeg liker slutt resultatet. Er spent på hvordan det blir i bruk.


Ellers spirer det i hagen. Jeg er utrolig fornøyd med at persillen har vokst seg så stor og fin. Merker at jeg er litt kry at de har blitt så sterke fra det lille frøet jeg puttet i jorden for noen måneder siden.

Egen sådd basilikum titter også opp, men er inntil videre noe spe.


Det nye i balkonghagen er rabarbra. Husfar og jeg elsker rabarbra, så da måtte vi jo bare prøve. De har fått plass i den største tønnen, sammen med fjorårets pjuske jordbærplanter. Spennende å følge med på hva som skjer i balkongkassene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar